Monday 10 December 2012

-/+ stress


Assalamualaikum kepada pembaca sekalian,

           
Pada  kali ini, saya akan berkongsi serba sedikit tentang stress.Saya telah baca sebuah artikel yang bertajuk STRESS!!
Stress adalah sesuatu yang semua orang akan merasainya dari masa ke semasa.Majoriti daripada kita menganggap stress sebagai suatu perkara yang buruk,namun kita boleh gunakan sedikit stress sekarang dan kemudian.Contohnya,ia membuat kita melakukan tugas tepat pada masanya apabila kita perlukan tolakan,it gets us out of our chair,it makes us thinks about things differently,it makes us seek solutions to problems dan ia kadangkala membuat kita berasa sensitif dengan apa yang orang sekeliling mungkin fikir tentang kita dan tingkahlaku kita.
Semua orang pasti akan merasai stress pada sesuatu tahap dan tidak sepatutnya takut.Walaubagaimanapun, kita hendaklah mengambil langkah berjaga-jaga terhadap stress yang terlalu kuat dan lasts too long. This is because it will become unhealthy and hard for us to control. So, although stress has its place in all our lives, we cannot have too much of it.
                Too much stress can be disabling.  It can make us feel very unhappy, as if we no longer are in control of our lives. It can immobilise us and lower our productivity level, and it can make us fail to perform successfully. However, it,s difficult to generalise about stress because a satisfactory level of stress for one person may be a disabling level for another.
                You are probably familiar with charts that can tell you the appropriate weight for you to  be healthy by just looking at your height and age. Unfortunately there is no such table for stress.

SO,STRESS MEMPUNYAI KESAN POSITIF DAN NEGATIF. BERSYUKURLAH JIKA  ANDA MEMPUNYAI STRESS KERANA IA DAPAT MENOLONG ANDA WALAUPUN SEDIKIT.

No comments:

Post a Comment